A 45 milliárd forintos fejlesztésként megvalósult, 265 hektáros tesztpályán a magasépítési feladatokban a ZÁÉV Zrt., míg az út-, közmű- és földmunkákban a Duna Aszfalt Zrt. és a Szabadics Zrt. játszott főszerepet. A ZalaZone beruházás lényegét képező, úgynevezett önvezető autó tesztpálya specifikus elemek tervezője a Főmterv Zrt. volt.
A ZalaZone beruházását az ÉVOSZ podcastjeként működő Spakli21 adásában is bemutatták az érintett magyar cégek képviselői. Az ott elhangzottakból többek közt kiderült, hogy a kivitelezőktől is Európában egyedülálló megoldásokra volt szükség, akik összességében az építőipar high-techjét tették le az asztalra.
A létesítmény európai szintű egyedisége abban áll, hogy a hagyományos járműdinamikai tesztek mellett az automatizált, hálózatba kapcsolt, illetve elektromos járművek vizsgálatát, fejlesztését is lehetővé teszi
Az egész Európában egyedülálló zalai autóipari tesztpálya építkezését 2017-ben kezdték el, az első ütem pedig 2019 májusában készült el. Ekkor jött létre a felhasználók számára irodákat, műhelyeket biztosító tesztközpont és az első három pályaelem, vagyis
- a dinamikai felület,
- a nagy sebességre tervezett kezelhetőségi pálya,
- illetve a Smart City,
amelyekkel már megkezdődött az üzleti célú hasznosítás is.
Az elmúlt két évben a létesítmény a Smart City Zóna további szakaszai mellett újabb nyolc modullal bővítette szolgáltatási portfolióját, köztük:
- fékfelülettel,
- autópályaszakasszal,
- országúti modullal,
- egy egyetemi pályamodullal,
- alacsony tapadású kezelhetőségi pályával,
- valamint zajmérőfelülettel és emelkedőkkel.
A ZalaZONE iránti érdeklődést mutatja, hogy már az első ütem átadásakor 150 multinacionális és hazai cég, kutatóközpont jelezte az érdeklődését, a Kutatási és Fejlesztési Központ épülete pedig 2020-ra már be is telt.