A 45 milliárd forintos fejlesztésként megvalósult, 265 hektáros tesztpályán a magasépítési feladatokban a ZÁÉV Zrt., míg az út-, közmű- és földmunkákban a Duna Aszfalt Zrt. és a Szabadics Zrt. játszott főszerepet. A ZalaZone beruházás lényegét képező, úgynevezett önvezető autó tesztpálya specifikus elemek tervezője a Főmterv Zrt. volt.

A ZalaZone beruházását az ÉVOSZ podcastjeként működő Spakli21 adásában is bemutatták az érintett magyar cégek képviselői. Az ott elhangzottakból többek közt kiderült, hogy a kivitelezőktől is Európában egyedülálló megoldásokra volt szükség, akik összességében az építőipar high-techjét tették le az asztalra.

A létesítmény európai szintű egyedisége abban áll, hogy a hagyományos járműdinamikai tesztek mellett az automatizált, hálózatba kapcsolt, illetve elektromos járművek vizsgálatát, fejlesztését is lehetővé teszi

Az egész Európában egyedülálló zalai autóipari tesztpálya építkezését 2017-ben kezdték el, az első ütem pedig 2019 májusában készült el. Ekkor jött létre a felhasználók számára irodákat, műhelyeket biztosító tesztközpont és az első három pályaelem, vagyis

  • a dinamikai felület,
  • a nagy sebességre tervezett kezelhetőségi pálya,
  • illetve a Smart City,

amelyekkel már megkezdődött az üzleti célú hasznosítás is.

Az elmúlt két évben a létesítmény a Smart City Zóna további szakaszai mellett újabb nyolc modullal bővítette szolgáltatási portfolióját, köztük:

  • fékfelülettel,
  • autópályaszakasszal,
  • országúti modullal,
  • egy egyetemi pályamodullal,
  • alacsony tapadású kezelhetőségi pályával,
  • valamint zajmérőfelülettel és emelkedőkkel.

A ZalaZONE iránti érdeklődést mutatja, hogy már az első ütem átadásakor 150 multinacionális és hazai cég, kutatóközpont jelezte az érdeklődését, a Kutatási és Fejlesztési Központ épülete pedig 2020-ra már be is telt.